maanantai 11. kesäkuuta 2018

Kiitollisuus vahvistaa asenteen voimaa



Elämä on haastanut minua monesti, mutta suurin syy siihen, miksi olen kärsinyt, on todennäköisesti johtunut siitä, että tunnen hyvin voimakkaasti ja haavoitun herkästi. Kun opin hyväksymään tämän itsessäni, ymmärsin, ettei se ollut heikkous vaan vahvuus. Reagointini on opettanut minulle paljon elämästä ja sen yksi tärkeä sivutuote on ollut vahva intuitioni. Kerta toisensa jälkeen, se on pelastanut minut pulasta ja vahvistanut uskoani itseeni. 

Jokin aika sitten pohdin, mitkä taitoni ovat sellaisia, jotka ovat auttaneet minua eniten elämässäni? Päädyin kahteen. Toinen on kyky olla kiitollinen ja toinen on asenteeni voima. Molemmat löytyvät logoterapian tärkeimpien teemojen joukosta. Ilman  kiitollisuuden voimaa en olisi selvinnyt haasteistani. Samalla se on auttanut minut näkemään lähelle: nykyhetkeen. Ja kuten Eckhart Tolle opettaa: Nykyhetki on tärkein turvapaikkamme. Kulunut vuosi on riepottanut minua kovin, mutta samalla olen saanut mielettömän paljon hyvää. Siinä se jälleen on: kiitollisuus. Mitä enemmän kiitän, sitä paremmaksi asenteeni muodostuu. Kiitollinen voi olla aivan mistä tahansa. Kokeile, huomaat kuinka hyvältä se tuntuu.  Etkä enää halua luopua sen voimasta.

Alan suuntautua kohti lomaa, bloggailen harvemmin. Kiitos kun olet ollut täällä kanssani.  Hyvää kesää!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti