perjantai 22. joulukuuta 2017

Ajatuksia menneestä ja katsaus tulevaan

Kulunut vuosi on ollut täysi. Minulla on tapani innostua lujaa vetovoimaisista asioista ja usein kahmin kiinnostavia töitä ja tehtäviä. Se on välillä haastavaa, koska en halua perua lupauksiani tiukassakaan paikassa ja pyrin löytämään mielelläni asiakkaalleni ajan myös silloin, kun se on aikataulullisesti haastavaa. Päivät voivat venyä pitkiksi, mutta hassua kyllä, unesta harvoin tingin, ja se, että nukun niin hyvin, todennäköisesti antaa minulle virtaa jaksamiseen.

Tänä vuonna olen saanut paljon uusia asiakkaita ja kiinnostavia töitä. Joistain olen joutunut kieltäytymään, vaikka ne ovat olleet kovin houkuttavia. Eroseminaarit ovat yhä lempilapseni, ryhmä joka toimii kerrasta toiseen uskomattomalla tavalla. Eroryhmät myyvät nykyään nopeasti loppuun, olen iloinen, että menetelmä tunnetaan. Tammikuun ryhmä on jo kauan ollut täynnä, maaliskuun ryhmään mahtuu vielä.

Ensi vuonna ilmestyy ensimmäinen kirjani, joka on, ei niin yllättäen, erosta selviytymisen opas. Kiitos teille asiakkailleni, jotka olette antaneet tarinanne kirjan sivuille jaettavaksi. Hieman kirjaani ennen julkaistaan antologia äitiydestä ja lapsista. Kirjassa on kaksi tekstiäni minulle ajankohtaisesta pesästä lentoon -vaiheesta. 

Uusi luottamustehtäväni, HSP Suomen Erityisherkät ry:n hallituksen jäsenyys, odottaa minua vuoden alussa. Upeaa, että saan työskennellä inspiroivien ammattilaisten kanssa tärkeän teeman ääressä. Erityisherkkyys tunnetaan nykyään kohtuullisen hyvin, mutta yhä siihen liittyy myös paljon väärinymmärrystä ja ennakkoluuloja. Ennen kaikkea, erityisherkkyyden tunnistaminen itsessään  on monelle herkälle huima kokemus, joka avaa maisemat parempaan itsetuntemukseen.

Tulevaisuudessa teen enemmän vastaanottotyötä. Todennäköisesti joudun sen tähden vähentämään hieman eroseminaareja. Kaikkea ei voi vain saada, vaikka kuinka haluaisi. Tähtäimeni on valmistua seksuaaliterapeutiksi vuonna 2019. Kutsumus kantaa siis uusiin, mutta aiempaa koulutustani hienosti täydentäviin maisemiin, olen kiitollinen, että saan olla tässä ammatissa.


Kuvassa vastaanottotilani Helsingin Arabianrannassa.

Uuden elämän värit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti